MEGUMI KAWAGUCHI
   Department   Tokyo Future University  Department of Child Psychology Speciality of Childcare, School of Child Psychology
   Position   Lecturer
Date 2021/07
Presentation Theme Subjective comprehension and evaluation of e-learning by commuting college students in Japan: The case of asynchronous e-learning.
Conference 14th meeting of Asian Association of Social Psychology (p.196)
Promoters Asian Association of Social Psychology
Conference Type International
Presentation Type Poster
Contribution Type Collaborative
Venue Seoul,
Publisher and common publisher Megumi, M. Ohashi, Megumi Kawaguchi, and Yumiko Iume
Details オンラインポスター発表(no.15, book of abstract p.116)。急遽非同期型遠隔授業を受けることになった通学課程大学生の,eラーニングに対する評価と態度把握を目的とし,スライドを用いた非同期型授業に対する主観的理解度とそう考える理由に加え,動機づけ,遠隔授業の長所への満足度と短所への不満などについて調査した。その結果,遠隔授業の長所として「便利さ」「明瞭さ」,短所として「単方向性」「モチベーション維持困難」が抽出され、これらが対面授業と比較して遠隔授業を高く評価していることが示された。