■ 担当授業と指導内容
1.
|
2021
Elementary Japanese and Culture I, II, III、Advanced Japanese and Culture I, II, III, 言語学、日本語教育
|
2.
|
2020
Elementary Japanese and Culture I, II, III、Advanced Japanese and Culture I, II, III, 言語学、日本語教育
|
3.
|
2019
Elementary Japanese and Culture I, II, III、Advanced Japanese and Culture I, II, III, 言語学、英語通訳法
|
4.
|
2018
Elementary Japanese and Culture I, II, III、Advanced Japanese and Culture I, II, III, 言語学、日本語教育
|
5.
|
2017
Elementary Japanese and Culture I, II, III、Advanced Japanese and Culture I, II, III, 言語学、日本語教育
|
6.
|
2016
Elementary Japanese and Culture I, II, III、Advanced Japanese and Culture I, II, III, 言語学、日本語教育
|
7.
|
2015
Elementary Japanese and Culture I, II, III、Advanced Japanese and Culture I, II, III, 言語学、日本語教育
|
8.
|
2014
Elementary Japanese and Culture I, II, III、Advanced Japanese and Culture I, II, III, 言語学、日本語教育
|
9.
|
2013
Elementary Japanese and Culture I, II, III、Advanced Japanese and Culture I, II, III, 言語学、日本語教育
|
10.
|
2012
Elementary Japanese and Culture I, II, III、Advanced Japanese and Culture I, II, III, 言語学、日本語教育、英語通訳法
|
11.
|
2011
Elementary Japanese and Culture I, II, III、Advanced Japanese and Culture I, II, III, 言語学、日本語教育
|
5件表示
|
全件表示(11件)
|
|
■ 学生による評価の結果
1.
|
2021
・ 良かった点
[Elementary Japanese] The interactions and guide from sensei have helped me to not be as afraid to learn a new language. [言語学] 異文化福音宣教において重要な学問であることがわかった。
[日本語教育] 教育の根本的なことを学ぶことができた。 教育者として学び手の必要を考えるいい機会となった。
・ 改善点 [Elementary Japanese] Class environment- in person learning would be more effective.
|
2.
|
2020
・ 良かった点 [Elementary Japanese] The professor is very supportive, patient, and encouraging at at all times. [言語学] 言語学の可能性と重要性を感じた。宣教師の話を聞くこともでき、有意義であった。
・ 改善点 [言語学] もっと早いペースで進めても学生はついて来られるし、より集中できると思います。ありがとうございました。
|
3.
|
2019
・ 良かった点 [Elementary Japanese] The professor exercises extreme patience and support in the learning process of students. [言語学] 言語学の大切さを学びました。授業が息苦しくない。
|
4.
|
2018
・ 良かった点 [Elementary Japanese] It was very interactive. I like various teaching methods such as video, skit, reading (stories), and conversation (with Japanese students). The materials that sensei provided were very helpful. [日本語教育] Teachingについて学び、これからの歩みの中で活用できることを沢山学ぶことができました。
・ 改善点 [Elementary Japanese] I appreciate learning necessary basics, but would like to learn more casual Japanese, too. More conversation with Japanese students. [日本語教育] もっと早いペースで進めてもいいかも知れない。
|
5.
|
2017
・ 良かった点 [Elementary Japanese] Good interaction among students in class. [言語学] 初めて言語学を学びましたが、授業を通して言語の役割に対して目が開かれました。
・ 改善点 [Elementary Japanese] We did some conversations in class. I'd love to have more conversational exercise in class.
|
6.
|
2016
(別紙)
|
7.
|
2015
(別紙)
|
8.
|
2014
(別紙)
|
9.
|
2013
(別紙)
|
10.
|
2012
(別紙)
|
11.
|
2011
(別紙)
|
5件表示
|
全件表示(11件)
|
|