(最終更新日:2020-03-10 09:17:07)
  シオバラ フランセス   Frances Shiobara
  塩原 フランセス
   所属   教育学部 教育学科
   文学部 英語学科
   職種   講師
■ 著書・論文歴
1. 論文  Using Action Research to Implement Active Learning in a Comparative Culture Lecture Class Journal of Kobe Shoin Women's University : JOKS 1(1),pp.27-40 (単著) 2020/03Link
2. 論文  Teachers’ attitudes to team-teaching in Japanese elementary
schools Diversity and inclusion, Tokyo JALT  (共著) 2019/08
3. 論文  When and How to Teach Reading to Beginner Learners of English:
A Comparison of Ten Ministry of Education Approved Introductory English Journal of the Faculty of Letters, Kobe Shoin Women's University, 8 8(1),pp.15-29 (単著) 2019/03
4. 論文  Integrating 4 Skills in a Short Project-Based Course Journal of the Faculty of Letters, Kobe Shoin Women's University 7(1),pp.1-12 (単著) 2018/03
5. 論文  小学校英語に関する意識調査:小学校教員の視点から Journal of the Faculty of Letters, Kobe Shoin Women's University 6 (共著) 2017/03
全件表示(16件)
■ 学会発表
1. 2020/02 Promoting Active learning in Large Lecture Classes(14th Annual CamTESOL Conference)
2. 2019/11/03 Essential Skills for Elementary School Teachers(JALT 46th Annual International Conference on Teacher Efficacy, Learner Agency)
3. 2019/11/02 Dissertating the Night Away: Doctoral Experiences(JALT 46th Annual International Conference on Teacher Efficacy, Learner Agency)
4. 2019/05/19 Teaching Reading to Beginners in a Second Language(JALT PanSIG Conference 2019)
5. 2019/02/13 Teaching Children to Read English in Public Elementary Schools(15th Annual CamTESOL Conference)
全件表示(16件)
■ 学歴・学位
1. 1994/05~1996/05 テンプル大学ジャパン English Education TESOL 修士課程 修士課程修了 テンプル大学ジャパン TESOL 修士
2. 2014/01~2019/04 リヴァプール大学 教育研究センター 歴史、言語学科 博士課程修了 Doctor of Education, 博士号(Higher Education)